انجام پروژه های دانشجویی در ایران پروژه

انجام پروژه های دانشجویی،پایان نامه ها و سمینار ها،شبیه سازی ها، ترجمه متون و مقالات،آموزش نرم افزار و ...

انجام پروژه های دانشجویی در ایران پروژه

انجام پروژه های دانشجویی،پایان نامه ها و سمینار ها،شبیه سازی ها، ترجمه متون و مقالات،آموزش نرم افزار و ...

انجام پروژه های دانشجویی در ایران پروژه

در این وبلاگ تمام سفارشات شما پذیرفته می‎شود،از جمله:
پروژه های دانشجویی مهندسی برق،مکانیک،عمران و ...
پایان نامه ، سمینار و پورپوزال
ترجمه متون انگلیسی به فارسی و بالعکس
تایپ و تهیه اسلاید شو ها
اموزش نرم افزارهای مهندسی رشته برق(به صورت مجازی و در صورت امکان حضوری)
توجه: هرگونه شبیه سازی در زمینه نرم افزارهای مهندسی برق قدرت پذیرفته می‎شود.
ارتباط با ما:
آدرس کانال تلگرامی

telegram.me/iranprojectblog

ایدی ادمین

http://telegram.me/iranprocro

iranprocro@

مدلسازی برقگیرها با نرم افزار ATP و EMTP-RV

سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴ ق.ظ

بهترین المان حفاظتی جهت محافظت عایقی تجهیزات شبکه توزیع برقگیر می­باشد زیراکه از تخلیه الکتریکی و قطع مدار و خاموشی شبکه جلوگیری می­کند. نحوه عملکرد برقگیرها بدین صورت است که در شرایط عادی شبکه حاوی امپدانس بالا و در هنگام برخورد صاعقه امپدانس کمی از خود نشان می دهند، درنتیجه جریان صاعقه را با محدود کردن ولتاژ بر روی تجهیزات به زمین هدایت می­کنند. به عبارت دیگر برقگیر دارای یک مشخصه ولتاژ- جریان غیرخطی است. انواع متفاوتی برقگیر وجود دارد که از نقطه نظر حفاظت عایقی خطوط توزیع مشابه هم عمل می کنند.

 

گاهی به جای استفاده از برقگیر یا علاوه بر آن، یک فاصله هوایی در خارج تجهیزات فشار قوی ایجاد می­کنند که تحمل آن کمتر از تحمل عایق داخل دستگاه است. به عنوان مثال بر روی ترانسفورماتورها و مقره های نگهدارنده خطوط یک شاخک یا جرقه گیر نصب می­شود، که با توجه به حضور شاخک ها به طور کلی دو نوع استقامت برای یک وسیله هوای آزاد تعریف می­شود، یکی استقامت عایق داخلی و دیگری استقامت عایق خارجی که هر یک بیانگر میزان تحمل اضافه ولتاژهای ایجاد شده توسط عایق در داخل و در خارج وسیله یا تجهیز مورد نظر است. نکته اساسی در این است که همواره سعی می­شود که استقامت عایق خارجی از استقامت عایق داخلی در وسایل کاری شبکه کمتر باشد تا در صورت بروز اضافه ولتاژ، قوس ابتدا در خارج ایجاد می­شود ­که خرابی آن به مراتب کمتر است. قرار دادن جرقه گیر­ها نیز به همین منظور انجام می­شود. مشکل اصلی این نوع برقگیرها ایجاد خطای اتصال کوتاه به زمین پس از تولید جرقه می­باشد که باعث عملکرد تجهیزات حفاظتی شبکه قدرت (رله­ های جریانی) و در نتیجه ایجاد وقفه می­ نماید. برای پرهیز از این مشکل، از برقگیرهای شامل یک نوع مقاومت غیر خطی استفاده می­شود که از کارائی بهتری در کنترل اضافه ولتاژها برخوردارند.

انجام مدل سازی انواع برقگیر (از جمله برقگیر اکسید روی (ZnO) یا برقگیر متال اکسید) در نرم افزار EMTP-RV و انواع مطالعات حالات گذرا و تاثیر صاعقه بر ریسک عایقی برقگیر .


توجه: هرگونه شبیه سازی در زمینه نرم افزارهای مهندسی برق قدرت پذیرفته میشود.جهت ارتباط و دریافت شماره تماس با ایمیل زیر ارتباط برقرار کنید.

Iran_Projects@yahoo.com

Iranprojects@yahoo.com 

Iranprojects0098@gmail.com

 

آدرس کانال تلگرامی

telegram.me/iranprojectblog

ایدی ادمین

http://telegram.me/iranprocro

iranprocro@

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی